Terug naar overzicht Woensdag 25 april 2018

Power to the data in de publieke sector

Een bekende culturele en politieke uitdrukking is power to the people. Maar inmiddels is power to the data misschien meer op zijn plaats. Data geeft je inzicht in mensen en hun behoeften. En omdat steeds meer organisaties in de publieke sector op zoek zijn naar specialisten op het gebied van Data Analytics, Customer Experience, Digital Marketing en Data Science, is Driessen Professionals een samenwerking aangegaan met Digital Power.

“Na SCIOPENG, GoudGrijs en RSG Public is Digital Power de volgende in de reeks gespecialiseerde partners waar Driessen Professionals mee samenwerkt. De groep ambachtslieden, vakidioten en specialisten die via Driessen werken in de publieke sector groeit.” aldus manager Marcel van de Bekerom. “Digital Power is een partner die met klanten als het Van Gogh Museum en de Koninklijke Bibliotheek begrijpt waar organisaties in de publieke sector behoefte aan hebben.” vult manager Koen de Rooij aan.

De data professionals van Digital Power helpen bedrijven data om te zetten naar acties. René de Boer, directeur Digital Power, heeft direct een aantal voorbeelden paraat. “Op basis van data analyse werd bij PostNL de druk op het callcenter verminderd door veelvoorkomende vragen online af te handelen. Voor woningbelegger Vesteda richtte een Digital Marketeer een Facebook pagina in om de online klantenservice uit te breiden. Voor ngo RNW maakte een Data Analist inzichtelijk welke thema’s de websitebezoekers aanspreken én aanzetten tot handelen. En om scholieren en beleidsmakers inzicht te geven in het arbeidsperspectief van Mbo-opleidingen, bouwde een Data Scientist een interactief dashboard.”

Kijk op de website van Driessen Professionals voor meer informatie over Digital Power .

Andere nieuwsberichten

Van nieuwe samenwerkingen met partners, gewonnen prijzen tot nieuws over onze familie van bedrijven.