Terug

In gesprek met Rob Korzilius en Ad van Zutphen

Als familie van bedrijven willen we Goed Bekend zijn. Maar wat betekent dat nou eigenlijk? Wat merk je daar als klant, (flexibele) medewerker, gast of omwonende eigenlijk van? CFO Rob Korzilius en COO Ad van Zutphen vertellen er meer over.

Werkgeluk is een belangrijk thema bij de familie van bedrijven die de Driessen Groep is. ‘We vinden het belangrijk om naast het verdienen van een goede boterham, ook andere dingen te doen. Purpose en pleasure noemen we dat. Je zoekt naar geluk in je werk, maar ook naar betekenis, waarde. Dat stralen we naar binnen uit, naar onze eigen mensen, maar het is nóg mooier als we dat kunnen overbrengen op een grotere groep’, begint Rob zijn verhaal bevlogen. ‘Het zou fijn zijn als mensen later niet zeggen ‘dat bedrijf heeft veel geld verdiend’, maar: ‘dat bedrijf heeft echt iets veranderd’.’ 

Elkaar én de sector goed kennen

Om dat toekomstbeeld waar te maken, worden al volop stappen gezet. ‘Goed bekend kun je natuurlijk op verschillende manieren opvatten’, vertelt Ad. ‘We zijn goed bekend met elkaar. Dat betekent dat hier op de campus iedereen elkaar groet en interesse heeft in de ander. Die bedrijfscultuur zit heel diep. Daar selecteren we mensen op en daar spreken we elkaar op aan.’ Rob vult aan: ‘We investeren in werkgeluk, omdat dat positief uitstraalt naar buiten. Als onze mensen werkgelukkig zijn, worden anderen dat ook. We krijgen vaak terug dat er ‘fijne mensen’ bij ons werken.’

Maar de medewerkers kennen niet alleen elkaar goed, ze kennen ook de klanten en de sectoren (zorg, onderwijs, overheid en de cultuursector) goed. Ad: ‘We weten wat daar speelt en daardoor kunnen we ook met passende oplossingen komen. Natuurlijk is er wel eens de verleiding geweest om ook voor andere branches te werken, maar we zijn altijd bij onze kern gebleven.’

Weten wat er speelt

En dat wordt gezien. ‘We staan inderdaad goed bekend bij de publieke sector’, vult Rob aan. ‘Uit tevredenheidsonderzoeken blijkt dat wij als betrouwbaar worden gezien. Dat is natuurlijk prettig om te horen. Daar hebben we ook jaren in geïnvesteerd. De bedrijven van Driessen Groep zijn nooit een prijsvechter geweest, wij zijn voor kwaliteit gegaan. Daarbij hebben we oog voor professionaliteit en betrouwbaarheid: doen wat we zeggen.’ Ad: ‘Een nieuw bedrijf richten we alleen op, als we geloven dat we iets toe te voegen hebben. Bloeij is daar een mooi voorbeeld van.’ Bloeij is een arbodienst die het anders doet dan anderen. ‘We merkten dat veel arbodiensten niet dezelfde taal spraken als de mensen in de publieke sector. Dan gaan wij denken: kunnen we daar iets in betekenen?’ 

Kennis delen

Driessen Groep wil ook goed bekend staan bij klanten. Rob: ‘Maar goed bekend gaat ook op voor andere stakeholders. Van de groenteboer die eten levert voor onze Brainport Human Campus, tot gemeentes of huurders op de campus.’ Dat kan op allerlei manieren, zoals door kennis te delen. 'We houden bijvoorbeeld jaarlijks een congres. Dat is het moment om elkaar te ontmoeten en ook mensen aan elkaar te koppelen, want ook daar zijn we sterk in.’ Maar denk ook aan webinars, whitepapers, berichten op social media, ebooks, fysieke boeken en nog veel meer. ‘Zo leren we van elkaar. Ontwikkeling is voor ieder mens ontzettend belangrijk, je wordt er gelukkig van als je in beweging kunt blijven.’  

Plannen genoeg

Want de heren weten dat werkplezier niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Rob: ‘We willen bijvoorbeeld mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt nog meer betrekken, zoals we dat al doen met Jan&Koek. Daar is winst echt niet doorslaggevend. En in de toekomst willen we nog meer onderwijs naar de campus halen om bij te dragen aan het opleiden van goede HRM’ers of ondernemers. We hebben plannen genoeg die bijdragen aan het werkgeluk van anderen!’